• Du har valt: Sörmland
Bemötande i vård och omsorg

Telefonrådgivning - ett personcentrerat vårdmöte

Innehåll

Visa innehåll som:
  • Telefonrådgivning - ett personcentrerat vårdmöte - Översikt

    I vetenskapliga artiklar finns det engelska begreppet "telephone triage", som kan översättas till hälso- och sjukvårdsrådgivning per telefon.

  • Rådgivningssamtalet

    Rådgivningssamtalet innehåller en interaktion och bedömningsprocess för att analysera och tolka det objektiva och subjektiva i den vårdsökandes hälsoproblem för att nå fram till samförstånd i beslut och åtgärd.

  • Samtalsprocessen

    Samtalsprocessen syftar till att nå ett personcentrerat samtal där den vårdsökande känner sig lyssnad på och samförstånd råder.

  • Telefonrådgivning med samtalsprocessen som metod

    Redan i öppningsfasen skapas förutsättningen för en bra kommunikation och grunden för en fortsatt god dialog läggs här.

  • Referenser och regelverk

    Referenser och regelverk för Vårdhandbokens texter om telefonrådgivning - ett personcentrerat vårdmöte.

  • Relaterad information

    Relaterad information för Vårdhandbokens texter om telefonrådgivning - ett personcentrerat vårdmöte.

  • Testa dina kunskaper

    Här kan du testa dina kunskaper inom Telefonrådgivning.

Till toppen av sidan